2008/08/21

Le a kalappal I.

Hétfőn megnéztük a legfrissebb Batman filmet, A sötét lovagot. Ezzel a filmmel is úgy voltam, hogy oké, megnézem, mert érdekel, főleg Heath Ledger alakítása. Két és fél óra tömény izgalom volt a film! Nem gondoltam volna, hogy így megtetszik: elhatároztam, hogy megnézem még egyszer-kétszer. Sosem voltam túl nagy Batman fan, nem is láttam az összes filmet (szerintem csak a Jack Nicholsonos Jokeres részt láttam egészben, többször is), de állítólag eddig majd'hogy ez a legjobb. Nem volt sablonos, nem volt kiszámítható. (A hossza persze csak amiatt zavart, hogy az utolsó fél-egy órában már iszonyatosan kellett pisilnem, miután megittam 7 és fél deci lájt kólát...)

Mindent összevetve maga a film tizes, de nem is erről akarok most "nyáladzani", hanem Heath Ledger alakításáról. Az eddig kissé egyoldalú szerepekben (többek közt a jóképű hódítóéban, pl. Casanova, 10 dolog..., Lovagregény, Brokeback Mountain) tündölkő színész most megmutatta az eszelős, érzelmek nélküli, szarkasztikus, őrült és csúnyán összemázolt arcú énjét. Tízből tizes alakítás! Nem hasonlított a Jack Nicholson féle Jokerre, mert attól szabályosan megijedtem fiatalabb koromban. A régi Joker gonosz volt, romlott, bosszúálló, de nem volt őrült. legalábbis nem olyan szinten, mint az új. Ledger olyan Jokert alkotott, ami nem egy szánalmas utánzat, és nem is egy béna próbálkozás. Tökéletes.

Őszintén sajnálom, hogy már nincs köztünk, mert nagyon ígéretes karrier állt előtte.

Szerk.: úgy tűnik, nem csak én gondolom így.


Véredény

2 Kommentek:

At szerda, augusztus 27, 2008, Anonymous Névtelen mondta...

Joker miatt néztem meg én is. Több Batman filmet nem is akarok látni; nekem maradjon ez "A Batman film". :o)
Pontban éjfélkor kezdtük nézni, majdnem elaludtam előtte, és mégis végig tudtam nézni, sőt... a 2 és fél órás film minden perce isszonyúan érdekes, izgalmas, nincsenek holtpontok. Szóval tényleg... telitalálat! :o)
ergo: megint csak egyet kell értenem veled Betu. :P

 
At szerda, augusztus 27, 2008, Blogger Betuka mondta...

Úristen, éjfélkor?? :)) Bár lehet, hogy én is éberebb lettem volna, amikor már megy a film! :)

 

Megjegyzés küldése

<< Haza