2008/12/06

Könyvet ne?

Elhatároztam, hogy én is részt veszek ebben a cipősdoboz bizniszben, azaz összegyűjtök pár dolgot, leadom a dobozt, és ez egy kupac ajándékot jelent egy szegény vagy hátrányos helyzetű kisgyereknek. Tökjó, nézegettem a honlapjukat, mit lehet beletenni, és miket nem. Ledöbbentem. "Ne tegyen bele könyvet!" Kérdem én: miért ne tegyek bele könyvet?! Káros a gyerek mentális fejlődésére? Ha képes vagyok felmérni, passzol-e az életkorához egy mesekönyv vagy ifjúsági regény, miért ne tennék bele könyvet?... Ezt most komolyan nem értem.

Véredény

5 Kommentek:

At vasárnap, december 07, 2008, Anonymous Névtelen mondta...

"Káros a gyerek mentális fejlődésére?"

Akár. Nem feltétlenül tudhatod, hogy egy olyan könyv, ami szerinted tök szuper, milyen hatással van a gyerekre. 'Cipősdobozék' pedig nem hinném, hogy minden könyvet elolvasnának, mielőtt a gyerekek kezébe adják, úgyhogy szerintem szimpla elővigyázatosság. Elvégre lehet, hogy nem mindenki van tisztában azzal, hogy kinek mi való. (Sarkított példa: megveszi a felnőtt a Harry Pottert és elküldi egy tízévesnek - szerintem egyáltalán nem gyerekeknek való, de ha ő nem olvasta és azt látja, hogy milliók imádják...)

 
At hétfő, december 08, 2008, Blogger Betuka mondta...

Hmm, igaz... nem bontják fel a cuccot, végülis nem tudhatják mit teszek bele... de azért sajnálom azokat a kölyköket, akik mégiscsak lemaradnak egy-egy aranyos könyvről... :)

 
At hétfő, december 08, 2008, Blogger Betuka mondta...

Egyébként attól is függ, kinek szánod az ajándékot. Nem hiszem, hoögy egy Esti mesék vagy hasonló egy hat éves gyereknek bármi bajt okozhatna :)

 
At péntek, december 12, 2008, Anonymous Névtelen mondta...

Azért elképzeltem magam előtt, ahogy az amúgy teljesen egészséges lelkületű hátrányos helyzetű (mert ők mindíg teljesen egészséges lelkületűek) kiscsávó maradandó károsodásokat szenved a Harry Pottertől. Maximum ha beverikvele a fejét.

 
At péntek, december 12, 2008, Blogger Betuka mondta...

Janka nyilván a HP 5-7. részére gondolt :) az első részt például simán elolvashatja egy gyerek. Aztán persze egyre csak durvul...

 

Megjegyzés küldése

<< Haza