2007/07/29

Balatoni hét és Harry Potter

Na, megvolt a balatoni nyár. :) Egy hete, vasárnap indultam el itthonról, és tegnap este estem haza.
Ez alatt az egy hét alatt nagyon jól éreztem magam (bocsánat: éreztük magunkat - és egymást (ha nagyon szellemes akarok lenni :) )), volt, hogy csak döglöttünk bent a házban, vagy pancsoltunk az először kellemesen langyos, majd a hidegfront miatt lehűlt vízben (mindig "hullámoztam" - bele-beleugrottam a nagy hullámokba, Balázs csak mosolygott rajtam, meg néha csatlakozott), naplementét néztünk, hatalmas pókoktól féltünk (amiket nem láttunk, csak rettegtünk, hátha előbújnak), átugrottunk Siófokra, Székesfehérvárra Harry Potter 5.-t nézni (ezekről később), ettünk, ittunk, és nagyon sokat sétáltunk.
Na szóval, azért mentünk Székesfehérvárra, mert a "közelben" csak itt volt mozi, ahol friss filmeket adtak. Megnézhettük volna később is a HP-t, de azért mégiscsak annyira kíváncsiak voltunk, hogy muszáj volt most rögtön látnunk. Úgyhogy utaztunk. Maga a film vegyes érzéseket keltett bennem. Egyrészt iszonyat jól meg volt csinálva, szép kis filmet készítettek, látványos volt meg érzelmes, hiperfasza. Másrészt viszont az én betűfaló lelki szemeim előtt a könyv gazdag és részletes elemei jelentek meg, melyek viszont szépen kimaradtak a filmből. Vagy benne voltak, csak egy csavarral átírták a történetet. Mondhatnám úgy is, hogy túlontúl át volt szerkesztve a sztori. Nekem néhol már nagyon távol esett a könyvtől. (Ez a negyedikben nem így volt.) Tudom-tudom, ha a könyvet tartom etalonnak, ne nézzem meg a filmet. Csak annyi, hogy amellett, hogy elismerem, nagyon jó lett a film, hiányoltam bizonyos (számomra fontos) részleteket, melyek beleégtek az emlékezetembe a könyv ikszedik elolvasása után. Na de hát így jártam. Ja, még valami: túl rövid volt. Az előző rész két és fél órás volt, ez meg alig volt kettő. Belefért volna még egy csomó minden. Jó tudom, úgy biztos uncsi lett volna, és sokan kimennek a film közepén. :) Na jó, nem fantáziálok.
Azért nagyon jó a film, nézzétek meg!