2006/11/30

Előkarácsonyi filozofálás

Mostanában divat utálni a karácsonyt.
Én nem utálom.
Kifejezetten szeretem, hogy kellemes és megnyugtató fenyőillat van a lakásban,
hogy a karácsonyi díszek, gömbök, szalagok aranyfényben tündökölnek, ahogy megvilágítja őket a gyertyaláng,
amikor a várost rójuk a hóban ajándékokért kajtatva, már sötétben (pedig csak délután 4 óra van),
amikor hallgatjuk az ilyenkor kötelezően hallgatandó karácsonyi dalokat (is), melyeket mindig szép gyermekkórusok adnak elő,
amikor gagyi családi filmeket adnak a TV-ben (nem nézem őket, de... valahogy jó, hogy vannak :)),
amikor finomakat eszünk,
amikor meggyújtjuk a csillagszórókat, és nézzük a játékukat, hallgatjuk sercegésüket.
Nekem mindig is szép emlékeim voltak a karácsonyról.

De.

Azt, amiről ma a karácsony szól (a köztudat szerint), nem szeretem.
Rám senki ne nézzen csúnyán, ha pont ezen a napon nem akarok könnyes szemmel bámulni mindenkire, akit "szeretek". Közhely, de a szeretetnek az EGÉSZ évben meg kellene nyilvánulnia, nem csak ekkor. Akár április tizenharmadikán, akár október negyedikén, vagy akár július huszonötödikén is. Erre nincsen előre meghatározott dátum. Ha szeretünk, azt egy szemvillanásból, apró gesztusból is tudni lehet. Nem csak abból, hogy ott állunk egy színes-villogó karácsonyfa mellett, és ajándékot nyomunk a másik kezébe.
A karácsony nem azt ünnepli, hogy szeretjük egymást. Azt ünnepli, hogy Jézus a világra jött, és ő önzetlenül szeretett.
Amíg nem tudunk önzetlenül szeretni, addig nekem senki ne mondja meg, hogyan érezzek karácsonykor.

De én várom az ünnepeket. A hangulatuk és az emlékek miatt. Az apró részletek, képek, hangok, illatok miatt.
Szeretni pedig egész évben tudom azt, akit szeretek.

Véredény

2 Kommentek:

At péntek, december 01, 2006, Anonymous Névtelen mondta...

Ezt a karácsonyt, amit te leírtál, én is mindennél jobban imádom, erre vágyom egész évben - megjegyzem nem szoktam túlzásba vinni a vásárlást, idén csak képkereteket vettem és mindenkinek festek/rajzolok sötöbö. :) - na szóval, viszont gyűlölöm azt a akarácsonyt amit kint látok az utcán, vagy a tévében. Minél több baromságot vegyünk a másiknak, vagy a reklám miszerint vegyünk fel hitelt mert itt van a karácsony, vagy a Mikulás (aki kitúrta Jézuskát!) aki karácsonykor hozza a telefont a gyereknek és tirpákságokat beszél reklámszöveg alatt, vagy a boltok ahol giccsesebbnél giccsesebb bóvlik vannak, vagy hogy karácsony néven minden porfogót megvetetnek a gyökér emberekkel...és hogy decemberben nem viszem már el öcsémet a belvárosba, mert minden gyökér beöltözik Mikulásnak.. ilyenkor mit gondolhat egy kisfiú, aki még a Mikulást, Jézuskát, Nyuszikát várja a legjobban az évben.. Annyira bunkók az emberek, elfelejtenek minden jót. :( Na ezt a karácsonyt gyűlölöm. ::dühkitörés off::
szal, egyetértek teljesen Véled, de nem nevezném divatutálásnak a karácsonyt, legalábbis az én környezetemben nem. Lehetséges, hogy Egerben divatból utálók vannak? :D

 
At péntek, december 01, 2006, Blogger Betuka mondta...

Nem Egerben, én úgy általában értettem. :) Hogy mostanában senki nem várja a karácsonyt, mert utálja... :(

De ez a fogyasztóhülyítés tényleg elkeserítő.

 

Megjegyzés küldése

<< Haza