2008/01/27

Nem értem

Este alig tudtam elaludni, és addig is mindenféle dolgon járt az agyam. Például: mi is az értelme azoknak a dalocskáknak, amelyeket az oviban énekelgettünk bőszen? Lásd például: "Bújj bújj zöld ág, zöld levelecske, nyitva van az aranykapu, csak bújjatok rajta...!"
Na most, az én kérdésem: mi az az aranykapu?! Milyen kontextusban kell ezt itt értelmezni?

Tudja valaki esetleg?

Véredény

6 Kommentek:

At vasárnap, január 27, 2008, Anonymous Névtelen mondta...

Nem akarlak kiábrándítani, de tanultuk is, hogy pl ez a dal a kamaszkorról szól... :o) Azt hiszem, így már nem kell az aranykaput kifejtenem... :D
Vagy pl: "Érik a szőlő, hajlik a vessző, bodor a levele..."
De persze az is lehet, hogy az utókor "tudósai" magyarázták ezeket bele... :o)

 
At hétfő, január 28, 2008, Blogger Dani mondta...

Bújj bújj zöld ág zöld levelecske: szüless meg, te gyermek.
Nyitva van az aranykapu csak bújjatok rajta: haljál meg, meg vár a menny.
Szerintem, de én mizantróp pszihopata vagyok...

 
At hétfő, január 28, 2008, Anonymous Névtelen mondta...

A helyes megfejtőnk: Jude! A dal valóban erről szól, ha bele akarjuk magyarázni, és még rengeteg ilyen obszcén népdalocska van.
De: amiért ezeket oviban tanítják, az nem más, mint a magyar kultúra dallamvilágának megtanulása, ritmusérzék fejlesztése, dallami készség fejlesztése, zenei emlékezet fejlesztése, zenei hallás fejlesztése, éneklésikészség fjlesztése, + mozgáskoordináció fejlesztése,ha a dalhoz tartozik valami játékos mozgás, továbbá éneklés szeretetére és hagyományőrzésre nevelés, pontosságra, szép kifejező éneklésre nevelés!
Hát, kb. ennyi! Remélem a válasz kielégítő volt! :)

 
At hétfő, január 28, 2008, Blogger Betuka mondta...

Jesszum... :D
még jó, hogy a gyerekek nem értik :D nem mintha számítana is valamit, én is felnőttem anélkül, hogy tudtam volna, miről kornyikálok nagyban...! :)

 
At péntek, február 01, 2008, Anonymous Névtelen mondta...

Ez jó volt :) Én mostanában meg olyat hallottam, hogy a Kishercegbe magyaráztak bele mindenféle perverz dolgokat, hogy a pilóta egy pedofil volt, satöbbi... nade azt nem vagyok hajlandó elfogadni. Ostoba belemagyarázás. A Kisherceg a legtisztább történet, amit valaha olvastam...
Namost ez nem feltétlen kötődik szorosan a témához, de ezsembejutott, és most már nem törlöm ki :)

 
At vasárnap, február 10, 2008, Anonymous Névtelen mondta...

Barsi Ernő: Néprajz az általános iskolában . ebben le van írva a legtöbb dal, mondóka eredete, értelmezése; amiről ma már nem tudjuk, mi lehetett. szerintem nagyon érdekes, emellett a régi szavainkat, kifejezéseinket, szokásainkat is feleleveníti, ami szerintem nagyon fontos lenne :)

 

Megjegyzés küldése

<< Haza